Monday, May 12, 2008

Vrij!

De afgelopen dagen zijn we heerlijk eens twee dagen vrij geweest. Het enige werk wat ik dan toch gedaan heb, is de preken voor de komende maand afgemaakt. Meer niet. Daarnaast gewoon uitgerust, aan het strand en aan het Noord Aa geweest. Met de hond naar het hondenstrand (wat heb ik gelachen!) en verder bar weinig.
De preken zijn bijna af en ik heb zin in komende zondag, als ik over de genade van God mag spreken die in Zacharia 3 zichtbaar wordt. God is groot en we zien in dit gedeelte de Here Jezus voor de incarnatie, die optreedt als Middelaar tussen God en mensen. Die tussen Jozua en de strafpleiter in gaat staan en zegt: "Deze is van Mij. Afblijven met je tengels!" Wat een onwijs gaaf bijbelgedeelte blijft het toch. Het inspireert me telkens weer en eigenlijk val ik van de ene verbazing in de andere.

Vrij is om diverse redenen goed geweest. We zijn lekker samen als gezin de hort op geweest in het prachtige weer en hebben echt even tijd voor elkaar gehad. En, zoals ze bij Mastercard zeggen, die dingen zijn onbetaalbaar. Een andere reden is dat er gewoon weer een drukke week voor de deur staat. Morgen de 'Platte Dag' waar we als bedrijf heel erg hopen te scoren (ik vraag het me af...) en vrijdag gaan we weer gewoon naar school. Zaterdag is ook een werkdag en zondag preken... God is een God die voorziet (JHWH-jireh) en als ik vooruit kijk naar de week die voor me ligt, kan ik alleen maar in dankbaarheid zeggen hoe blij ik ben dat ik Jezus mag volgen en overal mag vertellen hoe geweldig Hij is. Hij is het, die het mogelijk maakt. Hij is het, waar ik voor leef. Hij is het die me vrij heeft gekocht uit de macht van de duisternis en die zijn leven gaf als een losprijs voor velen. Om los te kopen wat niet vrij was en om los te kopen wat niet vrij is.

Hallelujah!
Vier de vrijheid!
-Soli Deo Gloria-

0 Comments:

Post a Comment

<< Home