Tuesday, May 06, 2008

Lieve allemaal,

Er is alweer een maand voorbij. Wat gaat dat snel!
Misschien komt dat wel omdat het gewoon allemaal lekker doorgaat en dat we met veel plezier van alles aanpakken. We doen dat met veel plezier ook al blijft het soms toch nog wel een beetje balanceren op het randje van wat je kunt. Maar goed, zolang het allemaal met plezier gaat en het enthousiasme er nog steeds van af spat komt het goed.

Ons Gezin

Joah lijkt langzaam aan wat rustiger te worden. Misschien is het wel gewoon een fase in zijn jonge leventje geweest waar hij doorheen moest, maar zoals het nu gaat is het een engel met zo nu en dan eens een bengelstreek. Maar dat mag toch wel?
Amarantha loopt tegenwoordig blakend van vertrouwen over straat, en gelijk heeft ze. Het is een mooie meid met het hart op de goede plaats. Dat vertrouwen is wel eens anders geweest en het is fijn voor ons als ouders om te zien dat ze zo groeit. Zo kan ze fijn de brugklas tegemoet!
Serena ontpopt zich toch ook weer anders als iedereen had gedacht. Ze heeft wat moeite om zich te gedragen en we maken ons een beetje zorgen. Het voorbeeldige kind laat zien dat ook zij nukken en streken heeft. Achteraf heeft ze dat ook weer niet van een vreemde en misschien heeft ze gewoon even wat ruimte nodig. Wie weet. Het opvoeden en grootbrengen van kids is gewoon een opgave en een bijzondere verantwoordelijkheid die dagelijks uitdagingen met zich mee brengt. We leren nog iedere dag en zien met verbazing naar het geduld onze Vader met ons heeft als we zien hoezeer we hierin zelf vaak nog tekort schieten. Wow, wat een God hebben wij!

Werk

Het klinkt gek, maar op dit moment lijkt een werkweek van 32 uur zelfs gewoon te zwaar om te combineren met de dingen die ik naast het werk allemaal doe. Om eerlijk te zijn zoeken we naar mogelijkheden om minder te werken, maar over hoe we dat gaan doen zijn we nog niet uit. Maar misschien heeft het ook gewoon te maken met het feit dat we langzaam maar zeker klaar worden gemaakt voor een overstap naar een baan in het Koninkrijk van God. Het verlangen groeit gewoon met elke dag dat ik bezig ben met Zijn werk. Ik vind het moeilijk om dan de volledige motivatie op te brengen voor het andere werk, ook al moet dat natuurlijk wel! Ik hunker naar een baan in het Koninkrijk.

Opleiding

Het tentamen Nieuwe Testament is binnen. Het grappige was dat iedereen uit de klas liep te klagen over de manier van vragen van onze docent en men had een hard hoofd of men het gehaald had. Puntje bij paaltje had de hele klas een voldoende gehaald en sommige zelfs zeer ruim. Ik ben tevreden met de 7 die ik heb gehaald.
Na al dat goede nieuws was er toch ook een tikje. Volgend jaar gaat de opleiding op de schop en gaat het aantal contacturen en daarmee het aantal lesdagen omhoog. Ik kan gewoon zeggen dat als het nu al zwaar is om het vol te houden dat ik me eerlijk afvraag hoe dat na
september moet.. “God wil make a way”, zong Don Moen en dat is dan ook waar we ons aan vasthouden. We zien het wel.


Stage - Terugblik

De afgelopen maand was een drukke, maar ook een heel geslaagde. Ik heb diverse bezoeken gedaan en voel me op mijn plaats in mijn rol. Daarnaast is de gemeente heel erg open en krijg ik alle tijd en ruimte om goed rond te kijken en de mensen te leren kennen. We klikken makkelijk door de diverse diaconale projecten in de gemeente, zoals het samen eten bij maaltijdservice ‘Happietaria’. Met de Alphacursus zijn we daar ook aangeschoven en ook daar zijn de eerste contacten vruchtbaar.
Ook de eerste set preekbeurten waren van mijn kant zeer geslaagd. Ik heb leuke reacties mogen ontvangen en het smaakt naar meer! Met de ontvangen (en eerlijke) kritiek kan ik veel. Ik vind het gaaf om op deze wijze een instrument in Gods hand te mogen zijn.

Stage - Agenda:

Iedere maandag – Alpha cursus – gebouw de Steeg
Alleen op 2e pinksterdag (12 mei a.s.) niet.

19 mei

Op deze dag zal ik (DV) voorgaan in Gouda. Ik ga in de tweede dienst (11:30) voor en het te behandelen bijbelgedeelte is Zacharia 3.
Ik zie er naar uit om jullie dan te ontmoeten!

.. en verder
Veel voorbereidingen voor de drukke maand juni. Daarover horen jullie later meer. Misschien dat ik nog een tweede brief verstuur.

Dankpunten

- Voor de ontvangen steun. We voelen ons echt gedragen!

- Dat de stage zo voorspoedig verloopt. Arie heeft contact met school gehad en iedereen is meer dan positief!

- Dat Arie Davidse (praktijkbegeleider) zo goed opknapt na een periode van ziekte.

- Voor de zichtbare geloofsgroei die Ilonka doormaakt.

- Voor onze lieve kinderen die zich overal zo makkelijk aanpassen. Wat een geschenk zijn zij!

Gebedspunten

- Dat we genoeg tijd voor de kinderen en voor elkaar zullen blijven nemen.

- Dat de stage in Gouda naar Gods doel met deze gemeente (en met ons) mag leiden.

- Dat Ilonka verder door mag groeien.

Ik wil ook even speciaal aandacht vragen voor mijn vriend en geestelijk vader Jan Schippers. Jan worstelt al een tijd met zijn gezondheid en ik wil iedereen die bidden kan oproepen voor zijn vrouw Franneke en hem te bidden voor een keer in hun lot.

1 Comments:

At 11:31 AM, Anonymous Anonymous said...

"God will make a way" was precies het lied wat ook op mijn pad kwam, door dezelfde situatie (verandering opleiding). Maar ook 'langs wegen die geen mens bedenkt', dus ik ben benieuwd. IN dezelfde dienst zongen we echter "al mijn hoop, mijn plannen en mijn tijd, leg ik voor U neer". Dus sja, dat doe ik dan óók maar...!
sterkte (alvast)

 

Post a Comment

<< Home