Thursday, February 28, 2008

UIC

Ik had geen idee wat me te wachten stond, afgelopen dinsdagavond. Ik was uitgenodigd als gastspreker om een 'praatje' (ja, dat is zoals ze het noemen) te houden bij de jongerengroep U(nited) i(n) C(hrist). Het is een set jongeren uit allerlei verschillende kerken die met een oprecht hart God willen zoeken, loven en prijzen. Dit groepje van 4 man is inmiddels in twee jaar tijd enorm gegroeid en afgelopen dinsdagavond waren ze met 50 man samengepakt in de soos van onze gemeente in Zoetermeer. Het was bijzonder en heel erg gaaf om deze jongelui zo bezig te zien met God en om te zien hoe Hij bezig was met hen. Gaaf was ook dat hetgeen ik voorbereid had radicaal door God uit mijn handen leek te worden genomen... Daar zit je dan.... Maar God wees me op iets anders, ik mocht spreken over Zacharia 3 en het bleek echt precies te zijn wat een aantal mensen nodig bleken te hebben. Achteraf heb ik dan ook een aantal bemoedigende reacties mogen ontvangen dat ze echt aangesproken waren en ze er iets mee konden... En ik maar denken wat er nou precies 'zo vet' was. Maar jongens, wat heb ik genoten. Van jullie aanwezigheid en van God in ons midden die harten wil veranderen en jullie wil inzetten in de bouw van zijn koninkrijk.

Gods zegen,
Roc

0 Comments:

Post a Comment

<< Home