Saturday, April 19, 2008

Update

Na een ontzettend drukke week is het lekker terugkijken. Ik zal de boel eens langslopen.
De week begon met werk (9-16 uur) op maandag en daarna zijn Dennis en ik naar Gouda gereden. Dennis was bij ons thuis al de hele dag bezig geweest met de roti voorbereiden en gewapend met emmers en tassen vol met eten reden we naar Gouda. Daar deden we mee met Happie en aansluitend hadden we de Alpha cursus.. Al met al was ik pas om 11 uur thuis en lag ik er natuurlijk weer veel te laat in.. (what's new?)

Dinsdag is een beetje een horrordag geworden. Van 9 tot 21:30 in een winkel nekt me gewoon. In het verleden had ik natuurlijk de verantwoording voor de afdeling en dan kon je jezelf op zo'n lange dag nog wel eens in je back-office werk verstoppen. Nu ik gewoon alleen op de vloer sta is die mogelijkheid er niet en dat merk je aan het eind van zo'n lange dag.

Woensdag ben ik vroeg opgestaan om lekker mijn tentamen NT voor aankomende vrijdag voor te bereiden, en dat is gelukt. Ik had minder tijd dan gehoopt, omdat Ilonk graag wat steentjes voor de achtertuin wilde hebben ben ik die maar samen met Jopie gaan halen. Bob de Bouwer heeft pappa erg goed geholpen met de zware klus. Om 12 moest ik beginnen met werken en doordat donderdag de hoogste baas van MM in Nederland op visite kwam was het de hele dag racen om de winkel op tijd klaar te krijgen. Om 22 uur was ik thuis.

Donderdag was ook gewoon een werkdag (9-18) en 's avonds heb ik de laatste voorbereidingen gemaakt voor het tentamen van vrijdag. En toen ineens kwam het mailbericht dat de opleiding op de schop gaat.. Een enorme lap tekst met veranderingen en misschien (achteraf bekeken) ook wel verbeteringen. Maar het kwam nogal rauw op m'n dak vanwege het feit dat ik op dit moment mezelf al heel erg competentiegericht bezig vind, zeker op m'n stage. Het leek er op of ze wilden dat ook dat helemaal ging veranderen maar dat blijkt niet zo te zijn.

Vrijdag vroeg op, want het was een schooldag. Om 7:15 zat ik al in de auto naar Ede met het heerlijke gitaarspel van Mark Knopfler op de achtergrond. Het is echt genieten als je een lange autorit hebt. Man, wat kan die spelen! Om 9 uur begonnen we direct met een tentamen en zoals vooraf verwacht was het toch moeilijker als we dachten. Nu maar hopen dat we het allemaal enigzins redelijk hebben gemaakt. Daarna kregen we filosofie en hermeneutiek. Allebei leuke vakken, maar ik moest op het laatst echt vechten tegen de slaap. Arie Zwiep kan nogal lang van stof zijn en dat is heel erg gaaf, maar niet als je zo'n week hebt gehad als ik. Van ellende ben ik maar gaan onderstrepen in m'n reader, anders waren de luiken voorzeker dicht gegaan.. :-) Had een beetje lullig geweest he, als een van je leerlingen zit te snurken... (En ik kan er -volgens zij die het kunnen weten- behoorlijk wat van!) Na de les was er de Open Dag waarin ik ook een rol te vervullen had, als vertegenwoordiger van de deeltijdopleiding van de ETF. De vermoeidheid was gauw weg toen ik eenmaal lekker aan het beppen was. Ik heb genoten.
Daarna samen met vriend GJ (die in de buurt woont - Bennekom) afgesproken om een lekkere wandeling te maken. Heerlijk de hei op. Daarna nog thuis een blok kaas soldaat gemaakt en lekker verder geboomd over onze levens en diverse andere zaken.. Om 23 uur ben ik naar huis gereden en nu zit ik heerlijk ontspannen in mijn huispak (zoe noemen ze een lekker wijd slobberig joggingpak tegenwoordig) achter de pc wat werk in te halen (zoals dit).

Wacht er nu weer zo'n week?
Helaas wel. Of moet ik zeggen: gelukkig wel?
Maandag hebben we de Alpha cursus, de werkweek ziet er hetzelfde uit en zondag mag ik voorgaan. In twee diensten maar liefst. Voor wie komen wil: Van harte welkom!

www.parousia-nl
diensten om 9:30 en 11:30
Routebeschrijving te vinden op de website.

Lieve mensen, bedankt voor jullie aandacht en gebeden!
Gods zegen en tot snel!

The Rock :-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home