Friday, April 04, 2008

Vriendenbrief April 2008

Lieve allemaal,

Onze vriendenkring heeft de afgelopen maanden de vorm gekregen die we vooraf verlangden en we zijn ontzettend dankbaar voor de leuke reacties die we hebben ontvangen op ons initiatief. We danken boven alles onze Heer en God dat Hij in onze behoeften heeft voorzien en dat we zulke lieve mensen om ons heen hebben staan die dit project voor ons mede tot een succes willen maken.
Een succes omdat we ervaren dat de paar uur rust die we als gezin nu in de week ‘extra’ (of weer terug?) hebben gekregen er voor zorgen dat de kluif behapbaar blijft. Er is nu een goede scheiding tussen werk, studie/stage en gezin en dat ervaren we echt als een zegen van boven.

Ons Gezin

Alles draait en we zijn dankbaar voor de ruimte die er voor elkaar is ontstaan. Enig punt van zorg blijft de kleine Joah. We zijn samen blij dat er professionals naar zijn gedrag gaan kijken, al moeten we ook gewoon zeggen dat met het ouder worden hij ook rustiger lijkt te worden. Hopelijk valt het allemaal mee.

Werk

Alles gaat z’n gangetje. We zitten op de zaak in een wat rustige periode van het jaar, maar dat vind ik eigenlijk helemaal zo erg niet. Ilonka is erg blij met het werk wat ze is gaan doen. Ze werkt nu een paar ochtenden in de huishouding bij een aantal mensen en is blij met de uurtjes buiten de deur. De switch van hier thuis in de oppas werken naar een paar uurtjes buiten de deur hebben haar zichtbaar goed gedaan.

Mijdrecht
Na overlegd te hebben met elkaar en diverse (veel rijpere) broeders en zusters hebben we besloten af te zien van de sollicitatie. Ilonk en ik hebben het gevoel er nog niet klaar voor te zijn. We kiezen er voor om het komende jaar in alle rust verder te groeien naar de rol die God voor ogen heeft en we geloven dat op we Zijn tijd op de door Hem gewenste plek terecht zullen komen. Het verlangen om ergens aan de slag te gaan blijft echter onverminderd groot en we kijken samen (en dat is al winst!) uit naar waar Hij ons hebben wil.

Opleiding

Het tentamen Christologie heb ik –ondanks mijn eigen verwachtingen- met een 6,8 toch nog ruim gehaald. Het was vooral de schrijfopdracht die het totale cijfer omhoog trok. Ik had me door het missen van twee colleges teveel gefocust op de kerkvaders en dat vond de docent minder belangrijk als ik. Maar goed, met die voldoende ben ik er ook.
Voor het tentamen Oude Testament heb ik een 8 gekregen en de schrijfopdracht wordt op dit moment nog nagekeken. Zodra ik over het behaalde resultaat meer over weet, plaats ik dit.
Half april heb ik een zwaar tentamen Nieuwe Testament en moet ik aan de slag met een aantal vakken. Hermeneutiek, Filosofie en Ethiek vullen de agenda tot het eind van het schooljaar. Daarnaast zou in april voor mij het supervisietraject starten, maar ik heb tot op heden niets meer van de aangewezen supervisor vernomen. Wordt vervolgd.

Stage - Terugblik

De stage is nu echt goed van start gegaan. Na een periode van snuffelen in de nieuwe gemeente zijn er goede eerste contacten gelegd en deze vormen de goede basis voor het vervolg. Ik kijk met veel plezier terug op diverse activiteiten. Ik heb bijvoorbeeld meegeholpen bij ‘Happie’, een diaconaal project waar o.a. alleengaanden op een gezellige wijze samen kunnen eten en zo met elkaar (en de kerk) bekend kunnen raken. Ik heb ook al een aantal pastorale gesprekken gedaan en deze zijn naar ieders tevredenheid verlopen. Ik heb genoten van de spreekbeurt in Woerden. Ik ben broeder Jan en zijn gemeente dankbaar voor het geduld met mij en de wijze waarop ze me telkens weer een warm welkom geven.

Stage - Agenda:

Vanaf 7 april - Alpha cursus in Gouda.

Er is nog ruimte voor een aantal kandidaten! Mochten jullie nog mensen hebben die in interesse hebben, dan zijn ze meer dan welkom.
8 en 22 april

Ik ga meedraaien met de ontmoetingsavonden voor nieuwe mensen in de gemeente. Mark van Sorge (oudste) zal de avonden leiden en ik ga hem helpen. Ik ben benieuwd wat de avonden zullen brengen.
27 april

Op deze dag zal ik (DV) voorgaan in Gouda. In beide diensten zal ik spreken en zeer waarschijnlijk zal dat zijn over Zacharia 3. Hierover overleg ik nog met Arie wat hij vindt.

De diensten zijn om 9:30 en om 11:30, de vrienden die willen komen kunnen zelf het meest geschikte tijdstip uitkiezen. Ik zie er naar uit om jullie dan te ontmoeten!

Dankpunten

- Voor de tot op heden ontvangen steun. We voelen ons echt gedragen!

- Dat Arie Davidse (praktijkbegeleider) zo goed opknapt na een periode van ziekte.

- Dat het Shalomproject (het elkaar de vrede verklaren) in Parousia Gouda een succes geworden is.

- Dat nieuwe raadsleden zich bereid hebben gevonden mee te bouwen aan de gemeente in Gouda.

- Voor de groei die Ilonka doormaakt. God doet dingen boven verwachting en ze heeft Pasen zichzelf eigen mogen maken en bewust beleefd!

- Voor onze lieve kinderen die zich zo makkelijk aanpassen. Wat een geschenk zijn zij!

Gebedspunten

- Dat we genoeg tijd voor de kinderen en voor elkaar zullen blijven nemen.

- Dat Joah over zijn problemen heen mag groeien en het mag blijken dat er niets ernstigs is.

- Dat de stage in Gouda naar Gods doel met deze gemeente (en met ons) mag leiden.

- Dat Ilonka verder door mag groeien.


Volgende nieuwsbrief:
DV – begin mei 2008



Extra woord van dank:
Mijn verjaardag (7 maart j.l.)
was een geweldig succes.
Ik heb jullie liefde, waardering en nabijheid ervaren in de vele lieve berichten, kaarten, telefoontjes, sms-en en natuurlijk de berg aan cadeaus. Wow!

Ook hier thuis was het geweldig.
Ik heb echt genoten!
Bedankt!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home